Anells Fox - Del 2

Har du missat del 1? Läs den här!

Jag fick som jag hade bett om, att börja hoppträna Fox! I början gick det allt annat än bra, jag var för liten för honom och hade ingen erfarenhet av att rida unga hästar. Han drog iväg mot hindren och jag kunde inte göra mycket annat än att hänga med.

Eftersom varken jag eller Fox var speciellt erfarna så lärde vi oss av varandra. Jag hittade fler och fler knappar på honom. Allt eftersom så kom vi igång smått med tävlandet.
Vår första start tillsammans var en lokal tävling på klubben. Där startade vi en LD- (60 cm). Fox som inte var mycket tävlad förut var spänd och tittade på allt runt omkring. Men hindren tvekade han inte på, nolla var vi!

Vi gick från klarhet till klarhet på hoppträningarna. Vår andra tävling tillsammans var faktiskt en dressyrtävling. Jag kommer inte ihåg resultatet men tror vi fick något runt 57%. Jag var jättenöjd iallafall!

(bild från våran andra lokala dressyrtävling, första untanför placering i LB:1)

Håll utkik efter del 3!

/Felicia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback