Anells Fox - Del 1

Jag hade tänkt skriva ner och dela med mig av min och Fox "resa". Om ni inte vill läsa så gör det inte för jag skriver den mest för min egna skull.

Den 30 juni 2009 så åkte jag, Malva, Tilde och Mats upp till Fenix Park för att provrida hästar. När vi kom dit så möttes vi av ledarna och de presenterade hästarna för oss. Jag skulle rida Fox. När jag gjorde vi honom så verkade han inte särskilt speciell. Han stod och tittade in i väggen som vilken ridskoleponny som helst.

Vi gick upp till ridbanan och började rida. Han var väldigt lat, ville inte riktigt svara fram för skänkeln. Men det var nog något som jag föll för ändå. Han var så himla snäll och faktiskt väldigt välutbildad för att bara vara 6 år och gått på ridläger hela sitt liv. När vi sedan skulle börja hoppa så hittade jag aldrig avstånden, han lunka på i sitt eget tempo och hoppa lite stort och kom lite nära. Tror att ha var kvar i "ridlägertempot".  Men jag tyckte om honom ändå.

Det blev iallafall bestämt att vi skulle ha honom. Jag ville såklart hoppträna honom till hösten. Jag frågade Mats om det och fick som svar "du har ju det problemet att du är rädd och eftersom han är ung så kan du sätta spår i honom". Jag som skulle fylla fjorton tog såklart åt mig av dem orden, de sitter fortfarande inpräglade i mitt huvud. Men det var ändå något som gjorde att jag bestämde mig för att bevisa motsatsen.


(Har inga bilder på honom från 2009 när han stod på fenix. Bilden är från 2010)

Del 2 kommer snart...

/Felicia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback