Malva Hansson

Jag heter Malva Hansson och är 13 år och bor i Trelleborg. Jag har ridit i ca 7-8 år, dom flesta åren på Trelleborgs ryttarförening. Där rider jag fortfarande och trivs väldigt bra!
Jag rider 2 dagar i veckan, i samma grupper som Felicia. Vi rider i en "vanlig" grupp på onsdagar och en hoppgrupp på torsdagar. Jag har tävlat många gånger på olika hästar, men den jag har flest rosetter med är Beauty. Beauty är en mörkbrun C-ponny med en tjock mage! Henne red jag nästan hela tiden för lite mer än ett år sedan. Hon var min absoluta favorit i många år. Vi har tillsammans tävlat i dressyr och hoppning. I hoppningen har det aldrig gått särskillt bra för oss då hon varit väldigt osäker. Just nu vilar hon och jag brukar ta hand om henne och gå några runder med henne nästan varje dag.




Aremane"Arre" är en vit C-ponny jag tränade och tävlade för ca 1 år sedan. Vi tävlade bara hoppning och alla gångerna gick super! Vi tog hem en vinst tillsammans. Tävlade honom kanske 4-5 gånger. Sista gången var en lokal ponny hopptävling ute på gräsbanan på TRF den 1 Maj 2010. Då tävlade vi LD & LC alltså 70 och 80 cm. Den 22 Maj 2010 såldes Arre till en tjej i Kävlinge då han inte trivdes på ridskolan. Han var bakskygg och väldigt osäker på vad han höll på med, därför såldes han.




Spice-Girl är också en C-ponny, en pissgul C-ponny! Det är henne jag hopptränar och har tävlat lite nu så det är henne ni kommer läsa om mest från min sida här på bloggen! Jag har hopptränat och tävlat henne sen Arre såldes och det går bara framåt och framåt. Spice-Girl är som Beauty, osäker på hoppningen men vi har ändå kommit ut på tävlingar och kommit runt 50/60cm banorna vi hoppat. Den senaste tävlingen var för någon vecka sen ute på gräsbanan på TRF.




Det var allt för mig och hoppas att ni fortsätter att läsa och följa vår blogg!

/ Malva

Kommentarer
Hanna

Vilka mer än den klubbisen du vann o den lokala har du tävlat han? :p för han va ju halt ngn tävling :)



2011-05-18 @ 21:49:41




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback