Dag 1 - Presentera dig och din häst

Tar detta lite kort imed jag redan skrivit det i ett annat inlägg.

Jag rider ju somsagt på en ridskola så jag har ingen egen häst. Jag rider oftast en lite gul ful C-ponny vid namn Spice-Girl. Hon är född 1997, alltså lika gammal som mig. Jag har hållt på och hopptränat henne i snart ett år och det känns som om vi gör framsteg hela tiden. Visst har vi båda två dåliga dagar då ingeting funkar, men ibland kommer vi underfund med varandra och det går super! Hon är enligt mig svårhoppad. Vet inte om någon annan har något att säga om det men jag tycker att hon är det. Hon blir osäker när hindrena börjar höja sig över 60cm så vi håller oss oftast på den höjden. Jag ska inte säga att hon hoppar allt som är under 60 cm för det gör hon inte. Alltså, hon är ingen ponny som man bara kan sitta och åka på. Efter varje Torsdag är mina benmuskler döda. Hahaha. Vi har tom kommit ut på en lokal hopptävling den senaste tiden, dock hade vi ett nedslag och ett stopp.
Ibland visar hon sina bra sidor på ett bra sätt:





Ibland inte:


 

Säger absolut inte att det bara är hennes fel. Men jag gör så gott jag kan, mer än så kan jag inte göra.

Men jag älskar denna ponnyn.
Hur lite jag än bevisar det.


/Malva



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback