Moa gästbloggar!

Hej allihopa! :D

Idag fick jag en förfrågan om att gästblogga hos Felicia och Malva. Självklart tyckte jag att det var en rolig idé, tycker faktiskt att vi med hästbloggar borde fixa lite mer sammanhållning. Då hade vi ju alla fått synas mer, skaffat oss fler läsare osv. Så jättekul verkligen, jag tänkte berätta lite om mig själv och min blogg som jag driver.

Jag heter Moa Jonsson och fyllde 15 år i februari månad. Jag driver min egen blogg moajonsson.blogg.se som handlar om mig och mina hästar i träning och tävling. För tillfället har jag mitt 6 åriga varmblod Tigriz som jag ägt sedan februari månad, med andra ord en häst som jag bara haft ett par månader. Mitt mål med henne är att komma ut på hoppbanorna för att hon skall få lite rutin samt att klättra i klasserna beroende på resultat. Sedan har jag en till storhäst född 1986, en connemara valack vid namn Hagens Midnight. Trots sin ålder så tränar och tävlar han fortfaranade som vilken annan häst som helst. I år har han startat upp till 1m i hoppning.

För ungefär en månad sedan sålde jag min D-ponny Netty, henne hade jag i tre år och dessa år var väldigt lärorika för både mig som ryttare och människa. I början var hon väldigt svår och det fungerade inte alls mellan oss. Men vi växte tillsammans och det har krävt både tålamod, tid och KÄRLEK för att få det att fungera. Men allt det här har det varit värt, vi kämpade tillsammans och allt gav resultat till slut. Den sista tiden vi hade tillsammans släppte verkligen allt och vi fick med oss många fina rundor och nollor på slutet. Hon var verkligen en grym ponny som jag saknar väldigt mycket, men hon kunde inte fått ett bättre hem än vad hon fick. Jag sålde henne endast pågrund av min längd och dessutom hade jag växt ifrån henne kunskapsmässigt också. Så den bästa utvägen var att sälja henne tyvärr.

Tänkte visa lite bilder på mig och hästarna här nu, hoppas att ni har en aning om vem jag är nu kanske. Annars får ni klicka er in på min blogg och fortsätta följa mig där.









Tack till Felicia och Malva, nästa gång kanske det är eran tur att gästblogga hos mig?

-> moajonsson.blogg.se

/Moa

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback