Del 1- Aremane

Jag kommer inte ihåg när Aremane(Arre) kom till TRF ens. Hade ingen direkt koppling med honom då jag hade andra favoriter. Jag var med på ett ridläger och då red en tjej honom för att lixom veta hur han var och så. Tyckte inte om honom men hade ingenting imot honom heller. Märkte honom knappt. Första gången jag red honom tyckte jag han var som en helt vanlig häst. Vi skulle göra lite voltige övningar. Jag gjorde som ridläraren sa medans han höll i Arre pga att vi inte visste hur han var. Jag tog mitt ben över halsen på honom och på 2 sekunder låg jag på marken. Jag hade ingen relation med honom då iheller. Jag gillade honom inte men tyckte inte illa om honom då iheller. Alla åkte av någongång, ellerhur? Nästa gång jag red honom var för att min ridlärare tyckte att jag skulle få testa ha en häst som hoppade och bjöd. Jag var van vid att ha Beauty som stannade stup i kvarten med lilla mig på ryggen. Jag fick Arre en hopplektion och vi klickade direkt. Jag började få honom varannan hopplektion ungefär.




Gud så liten jag var.
Del 2 kommer så småning om!

/Malva

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback